Aikuisten ryhmäliikunta




Kajaanin Elo tarjoaa monipuolisia liikkumisen vaihtoehtoja Kajaanin ja lähialueiden asukkaille. Aikuisten tunneille ovat tervetulleet kaikki yli 15-vuotiaat naiset ja miehet. Tuntitarjontaa on hajautettu Kajaanin alueelle mahdollisuuksien mukaan niin, että tunteja olisi eri puolilla kaupunkikeskustaa. 

Muistathan ottaa tunneille oman jumppamaton!

Alta voit lukea eri tuntien tarkemmat kuvaukset. Niissä on myös mainittu tunnin vaativuustaso, mutta myös haastavimmilla tunneilla liikkeille on aina vaihtoehtoinen suoritustapa. Eli rohkeasti mukaan kokeilemaan kaikkia tunteja!




Trimmi (keskitaso)

Trimmujumpassa alkulämmittyljen jälkeen päästään rakentamaan perusaskelista koostuvaa sarjaa. Sarja sisältää vaihtoehtoisesti hyppyjä. Tunnin aikana vahvistetaan myös lihaskuntoa. Trimmi on tehokasta perusjumppaa kaikenkuntoisille! Lopussa palauttavat venyttelyt.


Kahvakuula (keskitaso)

Kokonaisvaltainen treeni kahvakuulaa apuna käyttäen. Sopii kaikentasoisille ja -ikäisille kuulailijoille. Tunti sisältää lämmittelyosuuden, kahvakuulaharjoituksia ja loppuvenyttelyn. Tuothan tunnille mukanasi oman kahvakuulan.


Venyttely (helppo)

Tunnilla käydään venytellen läpi kehon isoja lihasryhmiä. Tunnin tarkoituksena on palauttaa ja rentouttaa lihaksia ohjatusti.


Kuntojumppa (keskitaso)

Tunneilla kasvatetaan kestävyyttä ja lihaskuntoa perinteisen lihaskuntoliikkeiden sekä niiden variaatioiden kautta.


Tehotreeni (raskas)

Tunneilla vaihdellaan esimerkiksi HIIT:ä, kiinteysytä, tehocircuitia ja peppu-reisi-vatsa-tuntia. Tunti sisältää paljon hyppyjä ja askellusta, lihaskunto-osuuden ja loppuun palauttavat venyttelyt. Tehotreeni sopii kaikentasoisille kuntoilijoille.



HIIT (raskas)

Tunnin aluksi lämmitellään perusteellisesti helpoilla askelluksilla, jonka jälkeen sykettä nostetaan pikkuhiljaa. Tunnin kohokohta on 20-30 minuuttia kestävä tehokas, koko kehon haastava HIIT-intervallijakso, joka sisältää niin lihaskuntoa kuin aerobista harjoittelua. Harjoitteille on aina useampi suoritustapa, jolloin itsensä saa haastettua aina juuri itselleen sopivalla tavalla. HIIT-tunti toimii kunnon kohottajana, hapenottokyvyn parantajana sekä tehokkaana rasvanpolttajana. Tunnin lopuksi venytellään. 

LIIT (helppo)

Vastapainona tutulle HIIT-treenille tulee nyt LIIT-treeni. LIIT on kevyen tehon intervallitreeni, joka koostuu askelluksista ja erilaisista lihaskuntoharjoitteista. Sykkeen on treenissä tarkoitus pysyä matalana. Tunnin lopuksi venytellään.

VPR-treeni (keskitaso)

Tunneilla keskitytään vahvistamaan vatsan, reisien ja pakaroiden seudun lihaksia erilaisten harjoitteiden avulla. Tunti alkaa lämmittelyllä, jonka jälkeen jokainen lihasryhmä käydään läpi vaihtuvin liikkein.